Школа Карма Каґ’ю належить до рівня Діамантового шляху. Це одна з чотирьох основних шкіл тибетського буддизму, традиція усної передачі повчань. Вона охоплює як старі (тиб. ньїнгма), так і нові (тиб. сарма) учення, що досягли Тибету. Ця лінія орієнтована переважно на практику, особлива увага тут приділяється медитації та безпосередньому пізнанню ума під керівництвом учителя. Тому її називають «усною школою» або «лінією нашіптування», маючи на увазі безперервну усну передачу вчення найбільш здібним учням.
Безперервна лінія наступності Карма Каґ’ю сягає Будди Шак’ямуні — Будди нашого історичного періоду. Першим учителем цієї традиції був Тілопа, відомий індійський йогин та махасидха. Згодом посідачами практик і вчень були махасідхи Наропа та Майтріпа, пізніше в Тибеті — мирянин Марпа, йогин Миларепа та монах Гампопа. Від трьох основних учнів Гампопи пішли чотири т. зв. головні та вісім т. зв. менших шкіл Каґ’ю.
Одним з найталановитіших учнів Гампопи був Перший Кармапа Дюсум Кх’єнпа, «цар йогів Тибету» та перший лама, який свідомо перероджується. У момент Просвітлення Кармапа отримав від ста тисяч дакінь корону, сплетену з їхнього волосся мудрості, що вона дарувала знання минулого, теперішнього та майбутнього. З тих пір над головою кожного Кармапи знаходиться синьо-чорне енергетичне поле п’ятикутної форми — т. зв. Чорна корона. Учень П’ятого Кармапи, китайський імператор Тай Мінг Чен, побачив енергетичну корону над головою свого вчителя та зробив її матеріальну копію, прикрашену золотом та дорогоцінним камінням. Чорна корона стала характерною ознакою Кармапи, тому його іноді називають Ламою в Чорній короні.
Наступні шістнадцять втілень Кармапи були посідачами лінії й тим самим зберегли усну традицію Карма Каґ’ю до наших днів. Усі Кармапи вважаються випромінюванням Лагідних Очей (тиб. Ченрезіґ, санскр. Авалокітешвара) — Будди співчуття та нерозрізнювальної любові.
1994 року в Міжнародному буддійському інституті Кармапи (Нью-Делі, Індія) був поставлений на царство Сімнадцятий Кармапа — Тхає Дордже. Зараз його основна резиденція знаходиться в Калімпонзі (Індія), де він завершує традиційну буддійську освіту
Школа Карма Каґ’ю налічує близько 700 центрів медитації поза межами Тибету — в демократичних країнах Південно-Східної Азії, Європи, Північної та Південної Америк, а також в Австралії та Новій Зеландії. Усі ці центри працюють під духовним керівництвом Сімнадцятого Кармапи Тхає Дордже. Більшість центрів виникли та розвиваються завдяки діяльності Лами Оле та Ханни Нідалів — перших європейських учнів Шістнадцятого Кармапи.
Лама Оле Нідал — один з небагатьох західних людей, хто має повну кваліфікацію лами та учителя медитації буддійської традиції Карма Каґ’ю. Упродовж трьох років, з 1969-го до 1972-го, Оле Нідал та його дружина Ханна вивчали буддійську філософію та проходили інтенсивну медитаційну підготовку, а також отримали передачу унікальної практики під назвою «Йога усвідомленого вмирання» (тиб. Пхова). Пізніше за дорученням Шістнадцятого Кармапи Лама Оле та Ханна почали засновувати центри медитації по всьому світі та навчати буддизму на Заході.
Нині в Україні нараховують 15 центрів та медитаційних груп, об’єднаних в Українську асоціацію буддистів школи Карма Каґ’ю, офіційно зареєстровану релігійну організацію.